Sommarjobb?!

Som en liten uppdatering, eller komplettering till föregående inlägg tänker jag skriva mina "sommarjobb", eller sommarprojekt. Jag har hittills skrivit om saker som jag vill åstadkomma - resor och så vidare. Jag har glömt att nämna alla projekt jag tänker påbörja, får se hur många jag lyckas hinna med.

1. Prylgenomgång

Jag har fortfarande oöppnade lådor från flytten till villan, och nu kommer en hel del lådor tillkomma från lägenheten. Jag ska göra en prylgenomgång av alla mina saker, och ska se vad som ska kastas, vad som ska säljas och vad som ska få följa med vidare till nästa hushåll (kastruller och så). Jag rädds inför själva tanken på att göra detta, det kommer ta massor med tid och kraft. Men nu, bannemig, ska jag få ordning på mitt liv och mina saker! (Obs, kläder är inräknade...)

2. Grönt är skönt

En av mina stora passioner är blommor och växter. Jag älskar blommor och växter. Om jag kunde, så skulle jag spendera alla mina pengar på en hel armé med krukväxter. Det finns bara en nackdel; jag är otroligt otålig. Om jag har vattnat blommorna en dag så vill jag genast vattna dem igen, jag vill att de ska växa fortare och slå ut i blom. (Sega orkidéer...!) Men som ni vet, så skiter blommorna fullständigt i min iver och växer i sin egen lugna takt. Projektet blir därför att skapa en blomoas här hemma - plantera om vissa, skaffa fina krukor och möblera om så att växterna får all den ljus de behöver.

3. Insektsvapen

Sommar - 27 grader utomhus och 29 grader inomhus. Speciellt när jag ska sova. Och eftersom jag är så pass fjollig som jag är så kan jag inte sova med en mygga i rummet, dvs med ett öppet fönster. Så jag kvävs istället. Sommarens projekt skall därför bli att göra ett myggnät - och det ska jag göra helt själv! Har redan tänkt ut hur det ska se ut månader sedan. Höhöhö, leka med spikpistol.

4. Målarjobb

Ett annat projekt som jag tänker ta itu med är att måla om mina möbler från lägenheten. Som de ser ut just nu så känns de lite... missanpassade. De är trä-orangea. Usch och fy. Vita/svarta ska dem bli, för att sedan bära upp mina blommor med värdighet.

5. Sömmerska

Ett projekt som jag ska hinna med inom snar framtid är att sy om min konfirmationsklänning till studentklänning. Jag börjar hos Frederik, på onsdag, och ska förhoppningsvis bli klar på en dag. Och det betyder att jag måste leta fram det rosa bandet som jag hade gömt nånstans... hmm.

6. KONSTNÄR

Sist men inte minst ska jag leka konstnär i sommar. Vi får se vad det blir - akvareller, oljefärg eller kollage. Mer detaljer kommer förhoppningsvis sen - om jag kommer ihåg... hmm... var det inte därför jag startade den här bloggen i första hand...?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0