The Gap Year

Idag hände det äntligen. Idag skrev jag mitt sista prov, min sista exam på gymnasiet. Och som jag hade lovat mig själv förut, så startar jag nu därför en blogg för att kunna hålla koll på vad jag har lyckats åstadkomma under min Gap Year som nu följer.

"För drömmen om Solveig hade han lärt sig spela. För drömmen om Fanny hade han blivit far. För drömmen om Tessa hade han lärt sig engelska och hamnat på andra sidan jorden."

Till och med Sidner hade drömmar, och han kämpade hårt för att åstadkomma dem. Därför ska jag nu också kämpa, kämpa för de drömmar jag redan har och de som jag än kommer att få. Här börjar min resa, och om ett år vill jag kunna titta tillbaka på detta inlägg och se hur mycket jag har lyckats åstadkomma.

1. När jag fyller 20 ska jag se ut precis som jag vill se ut
2. Volontärarbete utomlands
3. Explorer Belt 2012
4. Åka till Norge och hälsa på en vän
5. Skaffa mig ett jobb
6. Läsa ut Odysséen
7. Läsa Mickiewicz, Herman och andra polska författare
8. Läsa Ogniem i Mieczem, Quo Vadis etc.
9. Springa milen
10. Skaffa körkort
11. Komma in på ett bra Universitet
12. Åka på festival
13. Åka till Polen och hälsa på mina mor/farföräldrar i minst en månad

Listan ska uppdateras lite då och då.

Ciao, future me!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0